Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.
Julkaistu
Kirjoittaja
Eveliina NeraViestintäpäällikkö, Aller Media
"Data-analyysissa ei välttämättä tarvita perinteistä, etukäteistä hypoteesia tai oletusta vaan katsotaan, mitä koneesta pullahtaa. Jos joillakin asioilla näyttäisi olevan jonkinlainen yhteys tai kytkös, niin se voidaan tulkita havainnoksi."
"Data-analyysissa ei välttämättä tarvita perinteistä, etukäteistä hypoteesia tai oletusta vaan katsotaan, mitä koneesta pullahtaa. Jos joillakin asioilla näyttäisi olevan jonkinlainen yhteys tai kytkös, niin se voidaan tulkita havainnoksi."
Data myllertää sosiaalitieteitä - Kohinaa
Tieteentekemisessä ei enää tarvita hypoteeseja. Annetaan vain koneen hakea aineisto netistä ja analysoida se. Lopuksi julkistetaan tulokset. http://suomenkuvalehti.fi/kohinaa/data-myllertaa-sosiaalitieteita/?shared=988-735464e4-999