Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Wau.fi: Lue viime vuoden suosikkijutut!

Mikä merkitys on verkkokeskustelujen anonyymiudella ja miksi sitä kannattaa vaalia? Mikä vaikuttaa brändin muodostumiseen ihmisen mielessä? Tunnetko datamaailman peruskonseptit?

Muun muassa näitä juttuja luettiin paljon vuonna 2018.

Anonyymiys antaa äänen myös niille, joita ei muuten kuulla

Värikäs iloinen naamio ja kuvaan sivusta työntyvä tumma ilkikurinen naamio.

Verkkokeskusteluissa anonymiteetti vapauttaa leikkimään identiteeteillä ja puhumaan asioista, joista ei omilla kasvoillaan ja nimellään uskaltaisi puhua. Toisaalta se mahdollistaa myös vihapuheen, trollauksen ja valeuutisten levittämisen. Kuinka rakennetaan turvallinen keskusteluympäristö, joka mahdollistaa silti erilaiset näkemykset?

Lue lisää

Anna brändisi persoonan ja arvojen näkyä

Rinta kohti taivasta venytykseen taipunut henkilö, rinnasta kasvaa kukkia.

Brändin odotetaan nykyään reagoivan sitä ympäröivän maailman tapahtumiin ja ottavan ydinarvojensa mukaisesti kantaa. Pelkkä suunnitelmallinen viestiminen arvoista ei enää riitä. Reagoidakseen johdonmukaisesti impulsseihin brändillä on oltava ydinarvot kristallinkirkkaina ja markkinoinnin ketterää.

Lue lisää

Datasanasto

Mustalla taustalla loistavista valokirjaimista muodostuva sana DATA.

Oletko hukassa datatermien viidakossa? Ota keskeinen sanasto talteen täältä!
Lue lisää

Hyvä esimies näkee ihmisen ihmisenä

Läheltä kuvatut, rehellisesti eteenpäin katsovat silmät.

Mikä tekee hyvän esimiehen, ja mitkä ovat tärkeimpiä esimiestaitoja muuttuvassa työelämässä? Mitä aloittelevan esimiehen kannattaa pohtia johtamisen ja vuorovaikutustilanteiden suhteen? Kysyimme kokeneelta johtamisen ja kehittämisen valmentajalta Ville Karkiaiselta.

Lue lisää

Millaiset tuotteet menestyvät vuonna 2018?

Nainen nauraa ylösalaisin kallistuneena toisen sylissä.

2010-luvulla kuluttajat ovat olleet halukkaita maksamaan yksinkertaisuudesta ja helppoudesta. Nämä 5 tekijää vaikuttavat nyt brändien ja tuotteiden menestykseen.

Lue lisää