Wau.fi: 5 luetuinta juttua vuonna 2017

Mitä kuluttajasta tiedetään dataa kerätessä? Miten mediayritykset luodaan uudelleen? Mitä tapahtuu somessa? Kuinka päästään sisältöjen kautta kuluttajan iholle? Ovatko blogit kuolemassa? Mm. näihin kysymyksiin haettiin vastauksia Wau.fi:n luetuimmissa jutuissa vuonna 2017. 

Waun lukijoita kiinnostivat erityisesti nämä 5 juttua vuoden 2017 aikana:

1) Kaikki datapelottelu ei ole aiheellista

Ihmisjoukko tummina silouetteina mustavalkoisessa kuvassa, kävelemässä joukkona eteenpäin.

Miten dataa kerätään – ja mitä yksittäisestä kuluttajasta tiedetään? Jo laki varmistaa, että datan myyjällä on oltava puhtaat jauhot pussissa.

Datan keräämistä avaa yksi Suomen suurimman kaupallistetun datainnovaation rakentajista, Data Refineryn Sini Kervinen.

Lue lisää

2) Somessa kiiltokuvaminä ei kiinnosta ketään!

Tomi Hilvo nojaa Dinglen ja Aller Median vastaanottotiskiin ja katsoo kameraan.

”Sosiaalinen media on yrityksille mittaamattoman arvokas datalähde, koska ihmiset kertovat somessa autenttisesti tunteistaan ja epäonnistumisistaan”, Dinglen toimitusjohtaja ja Data Masters -ajatushautomon jäsen Tomi Hilvo sanoo Data Masters -sarjan haastattelussaan.

Lue lisää

3) Brutaali totuus kaipaa rinnalleen suunnitelman

Bisnesmies salkun kanssa seisoo pohdiskelevana labyrintin edessä, jonka sisälle on hahmoteltu punaisella reitti.

Mediayritykset on luotava uudestaan. Yritysinnovaatioiden keskiössä on oltava työn merkitys, uusi teknologia, reaaliaikainen asiakasymmärrys ja uutta luova kulttuuri, kirjoittaa Pauli Aalto-Setälä.

Lue lisää

4) Hurmaava sisältö on paras keino päästä kuluttajan iholle

Nuori mies ja nainen tanssivat vauhdikkaasti keskellä korkeita kerrostaloja, naisen hiukset lentävät pyöriessä.

Sisältömarkkinointi on kuluttajan hurmausbisnestä. Vaikuttavien brändisisältöjen tekeminen vaatii tarkkaa ymmärrystä kohderyhmästä ja taitoa herättää tunteita, huomauttaa sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideasin kehityspäällikkö Niina Korhonen

Jos pystyt vastaamaan näihin 5 hyvän sisällön kysymykseen kyllä, olet jyvällä siitä, mitä on kaupallisesti vaikuttava sisältömarkkinointi.

Lue lisää

5) Ovatko blogit kuolemassa?

Nuori tummahiuksinen nainen pipo ja aurinkolasit päässä, tummassa takissa istuu kadun varrella ja katsoo pohdiskellen kännykkää kädessään.

Viime vuosina on havaittu taantumista blogien kävijämäärissä, kun taas muutama vuosi takaperin blogien suosio oli rakettimaisessa nousussa.

Mitä blogimaailmassa oikein tapahtuu, ja mihin suuntaan blogiskene oli menossa vuoden alussa? Kaupallinen blogituottaja ja lifestyle-bloggaaja Carita Alfthan ennustaa, kuoleeko blogi.

Lue lisää

Kuvat: Fotolia ja Pasi Murto