Markkinoinnin automaation mahdolliset hyödyt on vain joka toisessa firmassa arvioitu niin suuriksi, että ne oikeuttavat sen vaatiman suurehkon määrän työtunteja ja rahaa. Markkinointipäättäjistä 80 % kuitenkin uskoo, että automaatio parantaa markkinoinnin tehokkuutta.
Mikä sitten on tehnyt markkinoinnin automaatiosta vaikeaa? Kaikki. Ostaminen, käyttöönotto ja käyttö. Mutta mikä siinä oikein mättää?
Markkinoinnin automaation mahdolliset hyödyt on vain joka toisessa firmassa arvioitu niin suuriksi, että ne oikeuttavat sen vaatiman suurehkon määrän työtunteja ja rahaa. Markkinointipäättäjistä 80 % kuitenkin uskoo, että automaatio parantaa markkinoinnin tehokkuutta.
Mikä sitten on tehnyt markkinoinnin automaatiosta vaikeaa? Kaikki. Ostaminen, käyttöönotto ja käyttö. Mutta mikä siinä oikein mättää?
Markkinoinnin automaatio – liian vaikeaa ja liian kallista?
Markkinoinnin automaatio on usein vaikeaa ja kallista – mutta miksi? Mautomaatiogurumme Ilmari Piela kertoo, mitä virheitä yritykset tekevät markkinointiautomaation käyttöönotossa ja käytössä.