Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Markkinoinnin automaation mahdolliset hyödyt on vain joka toisessa firmassa arvioitu niin suuriksi, että ne oikeuttavat sen vaatiman suurehkon määrän työtunteja ja rahaa. Markkinointipäättäjistä 80 % kuitenkin uskoo, että automaatio parantaa markkinoinnin tehokkuutta. 

Mikä sitten on tehnyt markkinoinnin automaatiosta vaikeaa? Kaikki. Ostaminen, käyttöönotto ja käyttö. Mutta mikä siinä oikein mättää?

Jotta yritys voisi tarjota yhtenäisen asiakaskokemuksen sitä vaativille asiakkailleen, yhä suurempi määrä eri järjestelmiä tulee integroida keskenään, tai hoitaa kasvava määrä eri kohtaamisia samalta alustalta. Samalla sisällöt tulee pitää korkeatasoisina eli sellaisina, jotka auttavat ja inspiroivat asiakasta ottamaan kaiken irti yrityksen tarjoamasta lisäarvosta.

Tämä ei onnistu ilman, että viestissä huomioidaan kanava ja konteksti. Näiden huomioiminen ei puolestaan ole mahdollista, jos sisällöntuottajat ja tekniset toteuttajat pelaavat eri tiimeissä.

Syyskuu tarjoaa tilaa luovuudelle, sillä moni mielenkiintoinen keksintö on julkaistu juurikin syyskuussa. Sisällöntuottajankin kannattaa pakata retkikaakaot mukaan ja lähteä etsimään brändilleen inspiraatiota ruskan täyttämän luonnon keskeltä.

Sisällöntuottajalle elokuu on otollista aikaa, sillä kiireen myötä brändit voivat tarjota seuraajilleen lisäarvoa ja helpottaa töihin paluuta sekä arkea erilaisten vinkkien avulla. Tässä apua suunnitteluun!

To sell ads or to charge subscribers?

"[Selling an ad-free experience] also risks cutting off ad revenue from what’s usually the most engaged segment of a publisher’s audience, and a segment that can be monetized through ads more effectively than the typical anonymous visitor."