Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Instagram alkaa näyttää jatkossa personoitua uutisvirtaa. Mitä se tarkoittaa? Parhaimmillaan paremmin kohdennettua ja mielenkiintoisempaa sisältöä, pahimmillaan vain seuraajiltaan isojen käyttäjätilien ja eniten maksavien yritysten kuvavirtaa. Twitterissä uutisen jälkeen levisi kulovalkean lailla hashtag #ripinstagram. Pidetään peukut pystyssä, että jatkossakin on mahdollista nähdä kavereiden kuvat omassa feedissä.

Jos ostoprosessi muuttuu, eikö silloin myös työntekijän ole muututtava? Asiantuntija tai myyjä ei ole enää se, joka vain tarjoaa tuotetta ostettavaksi. Hän on myös opastaja, media, tiedonlähde, auttaja, välittäjä ja keskustelija. Hän on läsnä, siellä missä asiakas on.

Facebook is making sure that if you'd have to choose only one service, you'd choose theirs. It's trying to implement the best features of other services into their own and it's only partly succeeding: I think for example that the way Twitter delivers news, Facebook will never be able to do.