Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Mielenkiintoinen artikkelikokoelma oppimateriaaliksi kaikille mediakasvatuksesta kiinnostuneille. Olit sitten itseoppinut tai vasta opiskelemassa, asioista pihalla tai sosiaalisen median guru, tutustu tähän. Kansallinen audiovisuaalinen instituutti KAVI sekä Tampereen ja Lapin yliopistot tarjoavat suomalaisille mediassa kasvaville kunnon tietopaketin.

Jokainen 0,1 prosenttiyksikön muutos tuloksessa tarkoittaa mediakielenkäytössä aina todellista muutosta. Kokonaisen prosenttiyksikön muutos edelliseen mittauskertaan on useimmiten jo otsikkomateriaalia. "Miksi uutisten ja julkistusten marginaaliin häivytetään yhä isojakin asioita tai sitten nostetaan otsikoihin marginaalisia seikkoja", kysyy tutkimusasiantuntija Taru Eboreime.  Lue juttu

Suomessa asuu 2,2 miljoonaa yli 50-vuotiasta – jopa joka toinen suomalainen kuuluu tähän joukkoon. Ryhmään mahtuu monta hyvin erilaista ihmistä niin iältään, harrastuksiltaan, kulutustottumuksiltaan tai esimerkiksi mediankäytöltään. Emme siis voi käsitellä kaikkia yli viisikymppisiä yhtenä samanlaisena ryhmänä, vaikka piintyneet käsitykset heistä elävät sitkeästi. On aika purkaa harhaanjohtavimmat myytit 50+-ikäryhmän suhteen.  Lue juttu