Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Ekologisuus on yksi neljästä suurimmasta megatrendistä. Markkinointiala elää trendeistä, ja mentaliteetti on pysy pinnalla tai huku. Aina uuden pienen trendin noustessa pinnalle alkaa kilpajuoksu siitä, kuka siihen tarttuu ensiksi.

Kysymys kuuluu: haluaako brändisi olla johdonmukainen menestyjä vai jatkuvien pikaspurttien perässä säntäilevä markkinointiviestintäroskaaja?

4 entisestään nousevaa HR-trendiä vuodelle 2018. Varsinkin sosiaalisen rekrytoinnin laajemman merkityksen ymmärtäminen sekä hyödyntäminen rekrytoinnissa ja työnantajakuvan luonnissa tulee meilläkin nousemaan voimakkaammin HR-ammattilaisten kielille.

Kolme digitaalisen viestinnän innovaatiota, jotka ovat lyhentäneet ihmisten välisiä henkisiä ja fyysisiä välimatkoja. Artikkelissa esiteltävät digitaaliset keksinnöt ovat itsestäänselviä, jopa arkipäiväisiä esimerkkejä suomalaisille. Lukija voi täydentää listaa mielessään muillakin innovaatioilla, jotka ovat lähentäneet maita ja kansoja. Ja näitähän riittää.

Suosituimpia digitaalisia palveluita käytetään pääasiassa mobiililaitteilla. Kotimaisten brändien verkkopalveluissa mobiilin osuus palvelun käytöstä vaihtelee 35%–75% välillä, ja tämä trendi on vahvistumassa myös verkkokaupoissa.

Monikanavainen viestintä mahdollistaa asiakkaan tavoittamisen asiakkaan käyttämässä kanavassa ja brändin positiointia vahvistavalla tavalla. Miten nämä muutokset näkyvät sosiaalisen median tekemisessä jo tämän vuoden aikana, ja mitkä organisaatiot ovat juuri nyt kehityksen kärjessä?

Katsaus esihistoriaan, eli vuoteen 2015: Tiesitkö, että Waukin elää ainakin yhdessä luetelluista sisältömarkkinointitrendeistä. Nimittäin lukijamme voivat lähettää kirjoituksiaan toimitukselle digitalisaatiosta, median murroksesta, markikinoinnista, digi-ilmiöistä tai muista ajalle tyypillisistä, läheltä liippaavista häkellyttävistä aiheista - ja me julkaisemme ne:)

Syvä dataosaaminen on uusi musta. Yhdekään B2B-markkinoijan tai tuotekehittelijän ei pitäisi kompastella perustrendien kanssa - tai sen, miten itse voi niitä työssään ja yrityksessään hyödyntää.

Vuonna 2016 uudet teknologiat vyöryvät elämäämme, mm. AI, älykkäät laitteet, virtuaalinen todellisuus ja robotiikka. Monia näistä tuotteista jo on markkinoilla ja uusia lanseerauksia odotetaan. Mielenkiintoista nähdä kuinka monet näistä jäävät hullutuksiksia ja kuinka monet näistä teknologioista todella muuttavat käyttäytymistämme.