Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Tarinoiden tehtävä on auttaa ja yksinkertaistaa, ei luoda lisää kerroksia tai johdattaa huomiota pois yrityksen tuotteiden heikkouksista. Unohda siis höpinätarinat ja keskity oleelliseen. Asiakkaat haluavat yrityksen, joka tarjoaa heille ehjän suunnitelman ratkaista ongelmansa loppuun saakka.

Journalistit, viestijät ja muut sisällöntuottajat kuulolle! Jos viestintäkouluttaja Marketta Rentolan, Aalto-yliopiston käsikirjoituksen professori Iiro Küttnerin ja Oulun yliopiston tutkijatohtori Henrik Rydenfeltin keskustelu on vielä kuulematta, kannattaa se ottaa kesän podcast-listalle. 

Mikä on kiinnostavaa? "Tarina kiinnostaa, koska se rajaa maailmaa ja tekee sen ymmärrettäväksi."

Artikkeli käsittelee perinteisen tarinankerronnan ja markkinoinnin välistä suhdetta: miten hyvin rakennettu tarina voi auttaa brändiäsi kukoistamaan brändiviidakossa ja kuinka hyvällä tarinalla voidaan vaikuttaa ihmisiin. Kiinnostava artikkeli, jossa on kuitenkin unohdettu perinteisestä poikkeavan tarinankerronnan mahdollisuudet brändivaikuttamisessa. Artikkelin lopun käytännöllinen yhteenveto voi auttaa jokaista brändistoryn kehittäjää. Toimii myös yritysviestinnässä.

Kaikista loistokkaimmat yritykset ovat niitä, joihin kuluttajille on syntynyt tunneside, joka on enemmän kuin tuotteen tai palvelun laatu. Kuluttajat suhtautuvat näihin yrityksiin intohimoisesti ja vievät yrityksen viestiä eteenpäin muille. Kuluttajat ja muut sidosryhmät markkinoivat yritystä sen puolesta.