Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Sen sijaan, että suunnitellaan palveluita niiden suorittamien tehtävien pohjalta ja vedetään suoria johtopäätöksiä siitä, mitä kuluttaja tarvitsee yrityksen tai suunnittelijan mielestä, olisi hyödyllisempää miettiä, miten luoda asiakkailleen uusia kokemuksia ja elämyksiä, ja kuinka ratkaista niitä ongelmia, joita jo olemassa olevat palvelut ovat aiheuttaneet.

Kukoistavan liiketoiminnan suola on tieto. Älypuhelin on tavoittanut suomalaisten enemmistön, mutta ei jostain syystä vielä mainostajaa. Olisiko brändien jo korkea aika hyödyntää mobiilisovelluksia mobiilimarkkinointinsa suunnittelussa?

Chat-sovellukset tarjoavat brändille mahdollisuuden saada yleisön huomio suoralla ja henkilökohtaisella notifikaatiolla puhelimeen. Tämän merkitys kasvaa, sillä näkyvyystilan saaminen esim. Facebookin viestitulvassa vaikeutuu koko ajan.

Sinäkin voit olla maailmanlaajuisesti seurattu videostriimaaja muutamalla näytön hipaisulla. Periscope ja Meerkat -applikaatiot saattavat olla somen uusi musta. Livelähetykselläsi on hujauksessa kymmeniä, jopa satoja seuraajia ympäri maailmaa. Kokeile, siihen jää koukkuun.