Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

"The most successful marketers regularly use psychology to help them be better at their jobs. One of the most effective ways to build trust and credibility for your brand is to be transparent and not shy away from your flaws."

How to keep your commercial page in view after Facebook's decision to prioritize posts that “spark conversations and meaningful interactions between people"? What else is new on the social media front in the beginning of the year? Dingle's first Social Media News of the year is here to tell you.

The internet rejoiced as one of the most anticipated social media news events unfolded – tweets can now have 280 characters! A lot has been going on in other social media channels as well. For example, Facebook has merged Power Editor and Ads Manager into one holistic ads tool, and Instagram has rolled out a new polling feature for Instagram stories.

Käyttäytymispsykologin maanläheinen avaus sille, miksi ja miten asiakkaat itse asiassa johtavat yritysten liiketoimintaa. Luottamus. (Yli 70 % muuten luottaa tuntemattoman mielipiteeseen verkossa ja vertaiseen luotetaan yhtä paljon kuin akateemiseen asiantuntijaan.)

”[Companies] are all top-down hierarchies with centralized and secretive decision-making processes. That’s not exactly a winning formula for operating a business in 2017 — you know why? Because we want institutions that allow us to keep them in check with data, and right now the best data we can get is from person-to-person reviews (soft data).”

Snapchat on mielenkiintoinen mahdollisuus yrityksille, mutta ainoana vertikaalista katselukokemusta tukevana alustana se vaatii omanlaisensa lähestymistavan. Vaikka videon loppuunkatsominen on 9 kertaa korkeampi kuin horisontaalisten videoiden, on aktiivisten käyttäjien rajoittuminen nuoriin (63 % päivättäisistä käyttäjistä 13–34 vuotiaita) omiaan hillitsemään yritysten Snapchat-intoa. Seuraan jännityksellä miten Snapchat-markkinointi Suomessa kehittyy.

Sosiaalisen median psykologiasta on kirjoitettu paljon. Tässä artikkelissa esitellään seitsemän selkeän kohdan avulla psykologisia jippoja, joita markkinoinnin kannattaa hyödyntää sosiaalisessa mediassa. Selkeä teksti, josta voi oikeasti olla hyötyä some-markkinoinnin suunnittelussa.

Digitaalisen markkinoinnin strategian ytimessä on arvon luominen. Arvoa luodaan laadukkaalla, kohderyhmää puhuttelevalla sisällöllä. Digitaalista markkinoinnin strategiaa suunniteltaessa kannattaa ottaa huomioon laadukkaan sisällön lisäksi SEO, sosiaalisen median markkinointi, mainonta ja vaikuttajat.

Marvel Comicsin tänä vuonna ilmestynyt supersankarielokuva Deadpool hyödynsi elokuvaa markkinoitaessa vahvasti sosiaalisen median yhteisöjä ja fanit valjastettiin brändilähettiläiksi. Viraalivideoiden, Gif:ien, brändättyjen emojien ja alueellisen markkinoinnin lisäksi yhteistyö mm. Manchester Unitedin kanssa lisäsi tunnettuutta ja vahvisti faniyhteisöä entisestään.

Lapset ja nuoret ovat siirtyneet julkisesta sosiaalisesta mediasta osittain omiin mikroyhteisöihinsä, kaveriporukoiden, harrastusjengien ja luokkakaverien chatteihin ja WhatsApp-ryhmiin. Tässä ilmiötä valottava juttu nuorten naisten sisäpiiristä.

Tutkimuksen mukaan tunteet ohjaavat ihmisiä myös verkossa jakamisessa. Jos saat viestilläsi välitettyä esimerkiksi iloa, ihmetystä ja riemua, voit olla varma, että viestiäsi jaetaan eteenpäin. Kannattaa siis keskittyä riemulliseen viestintään.

Vihaisten tyhmyreiden kulttuuri ei ole arkipäivää pelkästään Yhdysvalloissa, vaan myös Suomessa. Luommeko mekin kulttuuria, jossa viisautta, älyä ja tiedonjanoa väheksytään kovaäänisyyden ja ensimmäiseksi ehtineen mielipiteen edestä? Luoko sosiaalinen media meistä vihaisia, kovaäänisiä elitistejä, vai muovaammeko me sosiaalisen median omaksi kuvaksemme?

Millaiset ovat yrityksesi huhujen hallintataidot? Miten notkeasti saat kriisiviestinnän toimimaan? Mitä viriilimmin jakokulttuuri elää somessa, ja mitä useampi kuluttaja jakamisesta kiinnostuu osana reklamointiprosessia, sitä vahvempia viestintätaitoja ja ennalta varautumista tarvitaan.