Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

4 entisestään nousevaa HR-trendiä vuodelle 2018. Varsinkin sosiaalisen rekrytoinnin laajemman merkityksen ymmärtäminen sekä hyödyntäminen rekrytoinnissa ja työnantajakuvan luonnissa tulee meilläkin nousemaan voimakkaammin HR-ammattilaisten kielille.

Työnantajabrändi on yrityksen liiketoiminnan elintärkeä ainesosa, silti siihen kiinnitetään monissa yrityksissä luvattoman vähän huomiota. Kilpailu parhaista työntekijöistä käy kuumana, ja jokaisen yrityksen pitäisi huolehtia, että imago työnantajana ja kuva organisaatiokulttuurista näkyy oikealla tavalla ulospäin.

Digiajan työkaluja ja sosiaalista mediaa on käytetty yhä rohkeammin ja kekseliäämmin apuna rekrytoinnissa. Kyse ei ole pelkästään siitä, että työpaikkailmoitus saisi lisää näkyvyyttä ja hakemuksia satelisi enemmän, kyse on myös työnantajamielikuvan luomisesta sekä yrityksen brändäyksestä. Markkinointi ja rekrytointi lähentyvät toisiaan kovaa vauhtia. Hyvä rekrykampanja on brändin luomista ja markkinointia parhaimmillaan.

Osaajan ja työnantajan paras kohtauspaikka ei enää välttämättä ole MOL. Nopeassa liike-elämässä työmahdollisuudet sovitaan nykyään ohi perinteisten kanavien. Olemalla läsnä siellä missä kauppa käy, olet jo askeleen lähempänä uusia mahdollisuuksia, sillä asiantuntijuutta ei enää myydä, se löydetään.