Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Sisältö ennen brändiä! Aller Median pohjoismaisen konsernin Client Service Director Trine Lundahl kehottaa markkinointipäättäjiä luovuttamaan vastuun viestinsä välittämisestä journalismin ammattilaisille. Lue, mitkä 5 asiaa kannattaa ottaa pohdittavaksi, jos natiivimainonnan kampanja on suunnitelmissa vuodelle 2018.

Väitetään, että natiivimainonta on monimutkaista – mutta kun ei ole. Natiivimainonta on kaupallista sisältöä, jota upotetaan haluttuun kohdennettuun sisältöön, jolloin se ei erotu häiritsevänä mainontana. Näin herätetään positiivinen mielikuva ja tarjotaan lukijalle/kävijälle räätälöity ehdotus tuotteesta tai palvelusta sisältö edellä. Natiivimainonta toimii, koska se ei yritä myydä itse tuotetta tai palvelua, vaan se myy idean tuotteesta tai palvelusta.

Sisältömarkkinointi tarjoaa kutkuttavia mahdollisuuksia! Digitaalisuuden kautta yritykset voivat tuottaa tehokkaasti mielenkiintoisia sisältöjä hyödyntämällä tämän päivän trendeinä natiivimainontaa, mobiilimainontaa ja ohjelmallista mainontaa omassa markkinointistrategiassaan.

Mielenkiintoista pohdintaa siitä, mikä on oikeasti mielenkiintoinen ja kaupallisesti oikein kerrottu tapa tuoda natiivimainoksessa julki, että se on maksettua sisältöä. Variaatioita näkee edelleen nykypäivänä useita, esimerkkeinä kaupallinen yhteistyö, sponsoroitu sisältö tai mainos. Tärkeintähän lukijan näkökulmasta on mielenkiintoinen sisältö, jolloin mielestäni on ihan sama mitä siinä lukee, jos oikein kohdistettu sisältö kiinnostaa ja puhuttelee lukijaa.

Natiivimainonta kasvaa ja voi hyvin. Tulevaisuuden media kerää dataa ja palvelee myynnin tavoitetta ymmärtää asiakasta paremmin rakentamalla entistä tehokkaampia tapoja halutun viestin välittämiseksi oikealle kohderyhmälle.

Sisältö on kuningas! Natiivimainonta toimii, koska se myy idean tuotteesta tai palvelusta ilman, että se yrittää myydä itse tuotetta. Yrityksen koosta tai allokoidusta budjetista huolimatta kaikki yritykset voivat hyödyntää natiivimainontaa ja saada toimivia tuloksia parantamaan liiketoimintaa.