Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Osaamisen, innovaatioiden ja ideoiden liikkeelle saamiseen vaaditaan tänä päivänä palvelevan johtajan ominaisuuksia: ihmissuhdetaitoja, empaattisuutta, aitoutta ja vuorovaikutukseen antautumista. Globaaleilla markkinoilla pitäisi myös pystyä turhan vaatimattomuuden sijaan olemaan rohkeasti ylpeä omasta tekemisestä.

Katso, mitä muuta suomalaisesta johtajuudesta puhutaan Työelämä 2020 -hankkeen pohjalta:

Haastetta markkinoinnin kulttuurin muutokseen tuo se, että ekosysteemin muodostavat yrityksen omien markkinoinnin ammattilaisten lisäksi yhteistyöorganisaatiot. Arvojen sekä merkityksen kokemuksen on levittävä myös oman henkilöstön ulkopuolelle.

 

Muutos ei kuitenkaan ole mahdoton. Tulevaisuus voisi näyttää esimerkiksi siltä, mitä tässä IABlogin kirjoituksessani kuvailen.

 

Varoitus! Seuraavan tekstin lukeminen saattaa aloittaa pitkän, intensiivisen matkan, jonka varrella sinua odottavat lukuisat muutokset, onnistumiset ja tuskan hetket – sekä huikea määrä älyllistä haastetta.