Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

The problem with mobile first is that you might not fully "brainstorm" all the possibilities. Your mind is so focused on creating a minimal subset that you might miss some good ideas. As you design for larger displays you then realize the ideas you missed earlier. In the desktop first approach you create a fuller set of possibilities from the very start and get a "big picture" view of the app. I think it's useful to create a prototype of the full version to get all the ideas out, and then go ahead and do mobile-first with that clearer understanding.

So, at this point, I've decided how to proceed: Mobile first! But not designing, just thinking, then you'll do responsive.

1) Plan larger

2) Prototype mobile

3) Design larger

4) Think mobile first

5) So responsive

6) Design mobile

Tällä hetkellä yksi mielenkiintoisimpia haasteita meille digisisältöjen tuottajille on, miten pääsemme kiinni kuluttajien lukitulle mobiilinäytölle. Selvää on, että omaa applikaatiota ei (usein) ole kannattavaa rakentaa, koska responsiivisuus riittää. Nyt-liite ja Yle testasivat WhatsApp-uutiskirjettä, mutta molemmat lopettivat kokeilun. 10 pistettä ja papukaijamerkki sille, joka haasteen ratkaisee ensimmäisenä.

79 prosenttia kertoi katsovansa tv-ohjelmia Areenasta ja 70 prosenttia perinteisestä televisiosta. Mielenkiintoista on myös nuorten vähäinen kiinnostus urheilua kohtaan (joka on kuitenkin suomalaisille perinteisesti pyhä asia) ja fakta, että alle 25-vuotiaista viidenneksellä ei edes ole televisiota tai sitä ei enää käytetä.

Data-analyysit kuluttajien tapahtuneesta ostokäyttäytymisestä ovat arkipäivää mobiilimarkkinoinnin saralla. B-to-C-markkinoinnissa yritetään seuraavaksi ennustaa, miten tietty kuluttaja tulee toimimaan tulevaisuudessa.