Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Ekologisuus on yksi neljästä suurimmasta megatrendistä. Markkinointiala elää trendeistä, ja mentaliteetti on pysy pinnalla tai huku. Aina uuden pienen trendin noustessa pinnalle alkaa kilpajuoksu siitä, kuka siihen tarttuu ensiksi.

Kysymys kuuluu: haluaako brändisi olla johdonmukainen menestyjä vai jatkuvien pikaspurttien perässä säntäilevä markkinointiviestintäroskaaja?

Jos kesä olisi vakiintunut parisuhde, niin maaliskuu olisi sen ensitreffit. Auringonsäteet tuntuvat mahanpohjassa ja kaikki suunnitelmat ovat vielä ihanan auki ja mahdollisia. Käännetään katseet siis maaliskuuhun: tsekkaa, mistä kohta puhutaan.

Kun lupasin laatia blogikirjoituksen Dingle Art Weekille päätin käyttää tilaisuutta hyväkseni ja tutkia, voisiko asiantuntijablogin luutunutta rakennetta rikkoa laittamalla sen esimerkiksi runomuotoon. Ja kääntäen: millaisen runon voisi kirjoittaa markkinointiviestinnästä ja sosiaalisesta mediasta?

Pelkkä liiketoiminnan vieminen digiympäristöön ei pelasta bisnestä, vaikka liikeidea olisi kuinka hyvä. Inhimillisyys sen sijaan on markkinointiviestinnän kunkku – niin old school -maailmassa kuin teknologiahypen keskelläkin.