Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Markkinoinnin automaation mahdolliset hyödyt on vain joka toisessa firmassa arvioitu niin suuriksi, että ne oikeuttavat sen vaatiman suurehkon määrän työtunteja ja rahaa. Markkinointipäättäjistä 80 % kuitenkin uskoo, että automaatio parantaa markkinoinnin tehokkuutta. 

Mikä sitten on tehnyt markkinoinnin automaatiosta vaikeaa? Kaikki. Ostaminen, käyttöönotto ja käyttö. Mutta mikä siinä oikein mättää?

Jotta yritys voisi tarjota yhtenäisen asiakaskokemuksen sitä vaativille asiakkailleen, yhä suurempi määrä eri järjestelmiä tulee integroida keskenään, tai hoitaa kasvava määrä eri kohtaamisia samalta alustalta. Samalla sisällöt tulee pitää korkeatasoisina eli sellaisina, jotka auttavat ja inspiroivat asiakasta ottamaan kaiken irti yrityksen tarjoamasta lisäarvosta.

Tämä ei onnistu ilman, että viestissä huomioidaan kanava ja konteksti. Näiden huomioiminen ei puolestaan ole mahdollista, jos sisällöntuottajat ja tekniset toteuttajat pelaavat eri tiimeissä.

Digiajan markkinoijan rooli on kasvanut ja samalla myynnin rooli muuttunut hunter-tyyppisestä agressiivisesta klousaamisesta farmer-tyyppiseen läsnäoloon, missä asiakasta ohjataan kohti päätöstä tämän itse määrittämässä aikataulussa. Lue 3 erinomaista syytä harkita markkinoinnin automaatio-teknologiaa.

Markkinointiteknologian tarjoajien maailmankartta juuri nyt (Jenkkilästä silmin katsottuna). Toimijoiden määrässä viime vuosina aivan järjetön kasvu! Miltäköhän näyttäisi sama kartta Skandinaviasta käsin? Kuinka kauan kartta pysyy ajankohtaisena?