Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Facebookissa on nyt helppoa tehdä videoita vaikka still-kuvista, ja postausten A/B-testaamiseen annetaan välineitä. Mitä muuta tapahtuu somekanavissa näin syksyn alkaessa?

Jotta yritys voisi tarjota yhtenäisen asiakaskokemuksen sitä vaativille asiakkailleen, yhä suurempi määrä eri järjestelmiä tulee integroida keskenään, tai hoitaa kasvava määrä eri kohtaamisia samalta alustalta. Samalla sisällöt tulee pitää korkeatasoisina eli sellaisina, jotka auttavat ja inspiroivat asiakasta ottamaan kaiken irti yrityksen tarjoamasta lisäarvosta.

Tämä ei onnistu ilman, että viestissä huomioidaan kanava ja konteksti. Näiden huomioiminen ei puolestaan ole mahdollista, jos sisällöntuottajat ja tekniset toteuttajat pelaavat eri tiimeissä.

Välillä ihmetyttää se, että yritykset – tottuneetkin isot mainostajat – enemmän tai vähemmän huoletta pistävät isot rahat ns. “perinteisiin” markkinointikanaviin, joissa ihmiset intuitiivisesti vastustavat mainontaa sen häiritsevyydentakia. Siirryttäessä digitaalisiin kanaviin alkavat nyörit kuitenkin huomattavasti kiristymään. Miksi ihmeessä?