LinkedInin sponsoroidut päivitykset saapuvat pian saataville myös videomuodossa, ja samoihin aikoihin sallitaan myös natiivivideoiden lisääminen yrityssivujen yhteyteen. Yritysprofiilissa näkyvälle paikalle sijoitettava video on hyödyllinen esimerkiksi työnantajabrändäyksen näkökulmasta. Uusimmassa Somenewsissa tietoa myös päivityksistä Facebookin livelähetyksiin ja Instagram-tarinoihin.

Sisällöntuottajan näkökulmasta toukokuu ei jää pelkästään perhosten kutitteluun. Toukokuun taian voi viedä konkreettisiksi sisällöiksi monella tavalla, sillä vakiintuneiden juhlapäivien vapun ja äitienpäivän lisäksi tapahtuu paljon. Tiesitkö, että toukokuussa vietetään esimerkiksi Star Wars -päivää, palomiesten päivää ja salasanapäivää?

Somen pursutessa tarinoita ammatillisista onnistumisista CEO Helsingin Jan Zapasnik mietti oman työuransa varrelle sattuneita virheitä. Eikö kukaan muu muka mokaa? Näin syntyi videosarja, jossa media- ja markkinointialan ammattilaiset kertovat tarinoita omista mokistaan, ja mitä niistä opittiin.  Lue juttu

Menestyvää markkinointia ei voi enää perustaa hyvältä tuntuvaan strategiaan. Älä kuitenkaan hylkää sisältöstrategiaa – sen saa viilattua toimivaksi (ja kivetkin kiinnostumaan), kun muistaa tärkeimmän vaiheen suunnittelussa.

Asiakkuusmarkkinointiliiton toimitusjohtajan Jari Perkon mukaan EU:n tietosuoja-asetus GDPR tulee suurelta osin tarpeeseen, mutta siinä on myös ongelmakohtansa. ”Lainsäädäntö tuntuu nyt lähtevän joissakin kohdin siitä, että yritykset olisivat jollain pelottavalla tavalla yksilön henkilökohtaisen datan perässä. Näin ei kuitenkaan ole.  Lue juttu

Valtorin tuotekehityspäällikkö Tiina Willman pitää kiinnostavana sitä, että kansalaiset haluavat luovuttaa tietonsa mieluummin Googlelle kuin valtionhallinnolle. Mitä julkiset organisaatiot voisivat oppia kaupallisilta toimijoilta, kun etenkään nuoret eivät näytä tunnistavan valtionhallinnon tarjoamia hyötyjä?  Lue juttu

Sisältö ennen brändiä! Aller Median pohjoismaisen konsernin Client Service Director Trine Lundahl kehottaa markkinointipäättäjiä luovuttamaan vastuun viestinsä välittämisestä journalismin ammattilaisille. Lue, mitkä 5 asiaa kannattaa ottaa pohdittavaksi, jos natiivimainonnan kampanja on suunnitelmissa vuodelle 2018.

Helmikuu on sisällöntuottajan näkökulmasta ihanteellinen kuukausi, sillä se on tapahtumia täynnä. Silloin vietetään laskiaista ja penkkareita, talviurheillaan aktiivisesti, pohditaan ystävänpäivälahjoja sekä tanssitaan vanhojen tansseja. Helmikuu on myös siitä kutkuttavaa aikaa, että tammikuun lopulla selviää presidentinvaalien tulos tai jännitetään tuloksesta riippuen toisen vaalikierroksen tulosta.

Haastetta markkinoinnin kulttuurin muutokseen tuo se, että ekosysteemin muodostavat yrityksen omien markkinoinnin ammattilaisten lisäksi yhteistyöorganisaatiot. Arvojen sekä merkityksen kokemuksen on levittävä myös oman henkilöstön ulkopuolelle.

 

Muutos ei kuitenkaan ole mahdoton. Tulevaisuus voisi näyttää esimerkiksi siltä, mitä tässä IABlogin kirjoituksessani kuvailen.

 

Varoitus! Seuraavan tekstin lukeminen saattaa aloittaa pitkän, intensiivisen matkan, jonka varrella sinua odottavat lukuisat muutokset, onnistumiset ja tuskan hetket – sekä huikea määrä älyllistä haastetta.

IAB:n kuluneella hallituskaudella tehdyt muutokset ovat olleet 20-vuotisen historian suurimmat. Oman osaamisen jakaminen ei ole keneltäkään pois. Kun teemme sitä läpi organisaatio- ja kilpailijarajojen, lisäämme kokonaisvaltaista osaamista ja mahdollistamme kasvun. Tehdään yhdessä, ollaan rohkeita ja otetaan kaveri mukaan. Me kaikki voimme olla muutoksentekijöitä, jos vain niin tahdomme.