Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

"The most successful marketers regularly use psychology to help them be better at their jobs. One of the most effective ways to build trust and credibility for your brand is to be transparent and not shy away from your flaws."

How to keep your commercial page in view after Facebook's decision to prioritize posts that “spark conversations and meaningful interactions between people"? What else is new on the social media front in the beginning of the year? Dingle's first Social Media News of the year is here to tell you.

Sisältö ennen brändiä! Aller Median pohjoismaisen konsernin Client Service Director Trine Lundahl kehottaa markkinointipäättäjiä luovuttamaan vastuun viestinsä välittämisestä journalismin ammattilaisille. Lue, mitkä 5 asiaa kannattaa ottaa pohdittavaksi, jos natiivimainonnan kampanja on suunnitelmissa vuodelle 2018.

Videomarkkinointi kasvaa yhä, mutta vaikka videoviestintään sijoitetaan paljon rahaa, jää monelta yhtiöltä julkaisunjälkeinen näkyvyys optimoimatta. Youtube-tilin siivoaminen SEO-kannalta katsojien lisäämikseksi on erittäin tärkeää, mutta jää monesti tekemättä muiden kiireiden takia. Olemmekin laatineet joillekin asiakkaille sisäisiä Youtube-ohjeistuksia ja "siivonneet" heidän Youtube -tilejään. Kun projekti tehdään kerralla kunnolla, on videoiden ROI parempi.

Tästä artikkelista löytyi nopeat käyttökelpoiset vinkit Youtube-tilin näkyvyyden ja käytettävyyden parantamiseen.

Snapchat on mielenkiintoinen mahdollisuus yrityksille, mutta ainoana vertikaalista katselukokemusta tukevana alustana se vaatii omanlaisensa lähestymistavan. Vaikka videon loppuunkatsominen on 9 kertaa korkeampi kuin horisontaalisten videoiden, on aktiivisten käyttäjien rajoittuminen nuoriin (63 % päivättäisistä käyttäjistä 13–34 vuotiaita) omiaan hillitsemään yritysten Snapchat-intoa. Seuraan jännityksellä miten Snapchat-markkinointi Suomessa kehittyy.

Marvel Comicsin tänä vuonna ilmestynyt supersankarielokuva Deadpool hyödynsi elokuvaa markkinoitaessa vahvasti sosiaalisen median yhteisöjä ja fanit valjastettiin brändilähettiläiksi. Viraalivideoiden, Gif:ien, brändättyjen emojien ja alueellisen markkinoinnin lisäksi yhteistyö mm. Manchester Unitedin kanssa lisäsi tunnettuutta ja vahvisti faniyhteisöä entisestään.

The video has always been the most powerful way to advertise, and only had to wait a couple of years to seize new platforms and channels. Anyway, I think in the article the “visual marketing” term has been misused since it should not be related only with videos or gif animations.

Saitko aktiivisuusrannnekkeen tai muun hauskan, puettavan hifistelyhärpäkkeen viimeksi pukin kontista tai synttärilahjaksi? Olet astunut markkinoinnin yhä vähän hyödyntämälle alueelle. Heiaheiat olivat vasta alkua. Rannekkeesi saattaa kertoa sinusta enemmän kuin luulitkaan - ainakin markkinointimielessä.