Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Puhuttelevaa viestiä, kiinnostavaa tuotetta tai parempaa palvelua on vaikea rakentaa, jos yrityksessä ei ymmärretä asiakkaan arjen tarpeita, haasteita ja ilonaiheita. 

Päivittäistavaramainostajan asiakasymmärryksen luomisen tiellä on useita kiviä, kuten kampanjoiden kohderyhmittäinen mittaaminen, "mutu"-kohderyhmät ja asiakkaan motiivin tunnistaminen.

Selkeärajaisen asiakassegmentoinnin avulla koko organisaatio saa yhdenmukaisen kuvan sen tärkeimmistä kohderyhmistä.

LinkedInin sponsoroidut päivitykset saapuvat pian saataville myös videomuodossa, ja samoihin aikoihin sallitaan myös natiivivideoiden lisääminen yrityssivujen yhteyteen. Yritysprofiilissa näkyvälle paikalle sijoitettava video on hyödyllinen esimerkiksi työnantajabrändäyksen näkökulmasta. Uusimmassa Somenewsissa tietoa myös päivityksistä Facebookin livelähetyksiin ja Instagram-tarinoihin.

Sisältö ennen brändiä! Aller Median pohjoismaisen konsernin Client Service Director Trine Lundahl kehottaa markkinointipäättäjiä luovuttamaan vastuun viestinsä välittämisestä journalismin ammattilaisille. Lue, mitkä 5 asiaa kannattaa ottaa pohdittavaksi, jos natiivimainonnan kampanja on suunnitelmissa vuodelle 2018.

IAB:n kuluneella hallituskaudella tehdyt muutokset ovat olleet 20-vuotisen historian suurimmat. Oman osaamisen jakaminen ei ole keneltäkään pois. Kun teemme sitä läpi organisaatio- ja kilpailijarajojen, lisäämme kokonaisvaltaista osaamista ja mahdollistamme kasvun. Tehdään yhdessä, ollaan rohkeita ja otetaan kaveri mukaan. Me kaikki voimme olla muutoksentekijöitä, jos vain niin tahdomme.

Väitetään, että natiivimainonta on monimutkaista – mutta kun ei ole. Natiivimainonta on kaupallista sisältöä, jota upotetaan haluttuun kohdennettuun sisältöön, jolloin se ei erotu häiritsevänä mainontana. Näin herätetään positiivinen mielikuva ja tarjotaan lukijalle/kävijälle räätälöity ehdotus tuotteesta tai palvelusta sisältö edellä. Natiivimainonta toimii, koska se ei yritä myydä itse tuotetta tai palvelua, vaan se myy idean tuotteesta tai palvelusta.

Digijätit Google ja Facebook kilpailevat paitsi mainoseuroista, myös kumppaneista ja nopeudesta. Tässä jutussa kerrotaan Googlen vastavedosta Facebookin Instant Articlesille. Juttu on jälleen Nieman Labin laatutuotantoa.

Natiivimainonta kasvaa ja voi hyvin. Tulevaisuuden media kerää dataa ja palvelee myynnin tavoitetta ymmärtää asiakasta paremmin rakentamalla entistä tehokkaampia tapoja halutun viestin välittämiseksi oikealle kohderyhmälle.