Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Verkko antoi meille äänen. Vasta nyt tapahtuu radikaali osuus, kuten Esko Kilpi tiivistää: "The Web gave all of us a voice. What is happening at the moment is potentially much more radical. It is not about broadcasting opinions but about creating a deliberative form of democracy and a cooperative form of network leadership."

Huono ajanhallinta ja siitä seuraavat adhocit ovat työnteon ja sujuvan liike-elämän kurjin kuoppa. Teet karhunpalveluksen kollegoillesi ja yrityksellesi, kun jätä deadlinet huomiomatta tai siirrät niitä jatkuvasti. Kun asiat eivät valmistu ajallaan, muut joutuvat odottamaan ja stressaamaan entistä enemmän. Mikä estää omien aikataulutustaitojen kehittämisen aloittamisen jo tänään?

Mitä parhaiden pomojen tulisi osata? Mitä huippujohtajalta vaaditaan ja miten välttää epäonnistuminen? Tässä kymmenen vuoden perusteellinen tutkimus, jota varten tehtiin 2700 haastattelua ja 90 epäonnistumisen analyysiä. Juttu kertoo sen pysähdyttävät tulokset.

Digiherätyskonsulttien aika päättyi. Digitaalinen disruptio eli uuden teknologian mahdollistama toimialojen murros tai jopa tuho etenee kiihtyvällä vauhdilla. Merkille pantavaa on se, että oivallus ei ole enää vain herätyskonsulttien powerpointeissa, vaan varsinaisessa bisnesvastuussa olevatkin ovat havahtuneet. Kuvassa esitetyillä toimialoilla digitaalisen disruption arvioidaan olevan rankinta seuraavan 12 kuukauden aikana. Media on edelleen selvänä ykkösenä. Nyt jopa 72% mediapomoista odottaa digitaalisen muutoksen osuvan juuri heihin, ja pankeista 61% ja vähittäiskaupastakin 57% johtajista odottaa jopa massiivista digitaalista haastetta. Muutosta pidetään siis näin varmana. Millaisia mahtavat olla suunnitelmat?

Markkinointijohtajan rooli on jo pitkään ollut murroksessa. Datan tehokas hyödyntäminen ja teknologian huima kehitys mahdollistavat ennennäkemöttämät mahdollisuudet mitata markkinoinnin toimenpiteitä ja niiden vaikutusta liiketoiminnassa. Kompleksisessa, digitaalisessa markkinointiympäristössä oikeiden teknologioiden, sisältöjen ja jakelukanavien merkitys korostuu.

Työntekijöiden johtaminen kuin Hamelnin pillipiipari konsanaan on vanhan ajan viisautta. Nykyajan innovaatioämpärissä kasvaa vapaita vaikuttajia, jotka kaipaavat tuettua luomista työnsä rinnalle. Mitä jos perinteisen vetokelkan kärjestä poistetaankin se johtaja ja annetaan työntekijöille valtaa vetää yritystä? Mitä jos luovuuteen panostetaan, vaikka se ei tuekaan sen hetkistä työtehtävää?

Kuka on sinun suurin ammatillinen esikuvasi? Jos saisit vartin hänen aikaansa, mitä kysyisit? Kainostelu ja nöyristely romukoppaan - lähetä meili ja pyydä idoliltasi hetki hänen aikaansa. Mentorointi on paras tapa kehittyä ammatillisesti. Mikset sitten kysyisi mentoriksesi juuri sitä henkilöä, joka voi sinulle eniten antaa?