Tietoturvauhkien yleistyessä on tärkeää, että yrityksen prosessit ovat kunnossa. Tuntemalla ja tiedostamalla oman toiminnan pystytään löytämään kehityskohteet.
Tietoturva-ammattilaisten on oltava varpaillaan jatkuvasti. Parhaimmatkaan suojaukset eivät toimi ikuisesti ja uusia uhkia syntyy sitä mukaa, kun vanhoja ongelmia ratkotaan. Tässä kilpajuoksussa työsarkaa riittää.
YLE: Kyberrikostorjuntakeskuksen päällikön Timo Piiroisen mukaan ihmiset eivät aina ymmärrä, missä laajuudessa luopuvat yksityisyydestään, kun hyväksyvät palveluiden käyttö- ja sopimusehtoja.
Ovatko suomalaiset palvelut jo kyberluotettavia?
Kyberluottamuksen eteen tehdään paljon työtä digitaalisten palveluiden lisääntyessä ja vakiintuessa. Aller Median tietosuoja-asiantuntijan Pirjo Väyrysen mukaan myös kuluttajien tietoisuus digitaalisten palveluiden turvallisuudesta on lisääntynyt. Mikä on Suomen kyberturvallisuuden taso tällä hetkellä, ja millaisia kyberluottamusta vahvistavia ratkaisuja suomalaisissa palveluissa on tehty? Lue juttu
Muuttiko data kaiken päätöksenteon?