Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Jos aiot vielä ennen lomia lukea yhden blogipostauksen, valitse tämä! Instagramista ja Facebookista löytyy brändeille mielenkiintoisia uusia ominaisuuksia, joihin kannattaa perehtyä loppuvuoden somesuunnitelmia pohtiessa.

Toukokuussa voimaantulevaan GDPR:ään perustuen Facebook on luonut Tietoja-sivun alle linkin, jonka taakse yritys voi kätevästi upottaa omat tietosuojakäytäntönsä. Mitä muuta somekanavissa tapahtuu? Dinglen uusin Somenews kertoo.

The internet rejoiced as one of the most anticipated social media news events unfolded – tweets can now have 280 characters! A lot has been going on in other social media channels as well. For example, Facebook has merged Power Editor and Ads Manager into one holistic ads tool, and Instagram has rolled out a new polling feature for Instagram stories.

Daniel Wellington, kavereiden kesken DW, ei investoi penniäkään perinteiseen markkinointiin, vaan kauppaa kellojaan sosiaalista mediaa hyödyntäen. Somemarkkinoinnin kultapoikabrändi on kasvanut muutamassa vuodessa yli 200 miljoonan dollarin bisnekseksi. Kauniit Instagram-kuvat eivät muuttuneet itsestään miljooniksi. Kokosin tämän menestystarinan viisi keskeisintä, miljoonatuottoihin johtanutta oppia.

Instagram alkaa näyttää jatkossa personoitua uutisvirtaa. Mitä se tarkoittaa? Parhaimmillaan paremmin kohdennettua ja mielenkiintoisempaa sisältöä, pahimmillaan vain seuraajiltaan isojen käyttäjätilien ja eniten maksavien yritysten kuvavirtaa. Twitterissä uutisen jälkeen levisi kulovalkean lailla hashtag #ripinstagram. Pidetään peukut pystyssä, että jatkossakin on mahdollista nähdä kavereiden kuvat omassa feedissä.

Monesti suunnitteluvaiheessa halutaan nähdä miltä mainos tulee näyttämään käyttäjien ruudulla, mutta on liian aikaista alkaa rakentamaan kampanjaa mainostyökalussa. Tämän haasteen edessä Dinglellä syntyi idea sisäisestä työkalusta, jolla kuka tahansa voisi tehdä mallin esimerkiksi Instagram- ja Facebook-mainoksesta.

Someseuraajien metsästys on raakaa, ja metsästäjää vietellään oikoreiteille. Seuraajia voi ostaa ja sometoimintaa automatisoida seuraajamäärän kasvattamiseksi. Mikäpä siinä, mutta oikotie voi viedä myös kohtalokkaasti harhaan. Jos kuitenkin päätät valita oikopolun, tiedosta ja tutki siihen liittyvät riskit.

Instagram julkaisi mainostuotteensa jo puolitoista vuotta sitten, mutta tähän asti mainonta on ollut saatavilla vain harvoille ja valituille yrityksille. Nyt Instagram on kuitenkin ilmoittanut, että mainonta tulee vaiheittain kaikkien yritysten saataville ympäri maailmaa.