Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Kuluttajat luottavat suusta suuhun leviäviin sisältöihin enemmän kuin mihinkään muuhun markkinointitapaan. Ilmiöiden kautta onkin mahdollista saavuttaa tuplasti enemmän myyntiä kuin maksetun mainonnan avulla. 

Markkinoijat saattavat usein ajatella, ettei ilmiöitä voi rakentaa, vaan niiden synnyttämiseen tarvitaan roppakaupalla sattumaa. Väärin. Tässä 4 rakennuspalikkaa ilmiöittämiseen!

Sosiaalinen media on räjähtänyt Pokemon Go -huumasta ja kaduilla törmää innokkaisiin Pokemon-metsästäjiin. Peliä ei ole vielä edes ehditty julkaista Suomessa, mutta se on silti ladattavissa. Mikäli Bulbasauruksen vaaniminen ei sytytä, tutustu kuitenkin ilmiöön. Kokosin kolme huomionarvoista pointtia Pokemon Go -ilmiöstä.

Tarina siitä, miten yksinkertainen idea saavutti mielettömän suosion ja laajan näkyvyyden ilman mainostusta ja mediarahaa. Tässä kirjoituksessa on myös paljon kuvia söpöistä koirista.

Tuntuu, että mediaa on perinteisesti ostettu ennustamalla ja parhaaseen arvaukseen perustuen. Nyt tuntuisi kovin jännittävältä arvioida, kannattaako vaikkapa Dinglen puhua itsestään radiossa ensi vuoden huhtikuussa ja toisen kerran lokakuussa.