Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Toukokuussa voimaantulevaan GDPR:ään perustuen Facebook on luonut Tietoja-sivun alle linkin, jonka taakse yritys voi kätevästi upottaa omat tietosuojakäytäntönsä. Mitä muuta somekanavissa tapahtuu? Dinglen uusin Somenews kertoo.

EU:n tietosuojadirektiivin myötä kuluttajan valta päättää siitä, miten ja mitkä tahot häneen itseensä liittyvää dataa hyödyntävät, voimistuu entisestään. Kuluttajien asenteilla on yritysten tulevaisuuden kannalta todellakin merkitystä, huomauttaa Elisan kuluttajaliiketoiminnan data- ja analytiikkajohtaja Turkka Koivu.  Lue juttu

Asiakkuusmarkkinointiliiton toimitusjohtajan Jari Perkon mukaan EU:n tietosuoja-asetus GDPR tulee suurelta osin tarpeeseen, mutta siinä on myös ongelmakohtansa. ”Lainsäädäntö tuntuu nyt lähtevän joissakin kohdin siitä, että yritykset olisivat jollain pelottavalla tavalla yksilön henkilökohtaisen datan perässä. Näin ei kuitenkaan ole.  Lue juttu

Tulevaisuudessa, kun data oikeasti kulkee asiakkaan mukana, potilas ja eri asiantuntijat käyvät aiempaa aktiivisempaa keskustelua ihmisen kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Mitä tapahtuu terveydenhoitoalalla, kun EU:n tietosuoja-asetus GDPR astuu voimaan? Aavan markkinointi- ja viestintäjohtaja Minna Hoffström pohtii dataa ja terveydenhuoltoa.   Lue juttu

EU:n tietosuoja-asetusta ryhdytään soveltamaan toukokuussa 2018. Asetus tuo tullessaan myös lainsäädännön muutostarpeita Suomessa ja tarvitsee rinnalleen tietosuojalain.