EU:n tietosuojadirektiivin myötä kuluttajan valta päättää siitä, miten ja mitkä tahot häneen itseensä liittyvää dataa hyödyntävät, voimistuu entisestään. Kuluttajien asenteilla on yritysten tulevaisuuden kannalta todellakin merkitystä, huomauttaa Elisan kuluttajaliiketoiminnan data- ja analytiikkajohtaja Turkka Koivu.  Lue juttu

Erilaisten äly- ja IoT-laitteiden yleistyminen herättää täysin uudenlaisia datan hyödyntämiseen liittyviä kysymyksiä. ”Tämä on herkkä paikka kuluttajalle. Operaattoreilla voisi tulevaisuudessa olla isompi rooli datan hallinnassa ja dataan liittyvän informaation välittämisessä ihmisille”, Elisan data ja analytiikkajohtaja Turkka Koivu sanoo.  Lue juttu

Suomalaisyritykset ovat tällä hetkellä hyvin eri kehitysvaiheissa datan hyödyntämisessä. Edelläkävijäyritysten ohella suuri osa tuskailee edelleen liikkeelle lähdön kanssa. Näiden yritysten on hyvä muistaa, että kaikkea ei tarvitse tehdä yksin. Dataintensiivinen liiketoimintaympäristö on yhteisöllinen, muistuttaa Data Masters -ajatushautomon puheenjohtaja ja Aller Median kaupallinen johtaja Hannaleena Koskinen.  Lue juttu