Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

How to keep your commercial page in view after Facebook's decision to prioritize posts that “spark conversations and meaningful interactions between people"? What else is new on the social media front in the beginning of the year? Dingle's first Social Media News of the year is here to tell you.

Marketing with valuable content is a long-term business development strategy. There’s no spell that will magic you up success straight away. The journey is a voyage of discovery – it takes deep thinking, tough decisions, investment and hard graft.” Check out 5 key steps you need to take on your content journey.

Ei ole ihan sama, millä datalla ja datakyvykkyydellä kuluttajia tuotteensa luo ohjaa, kun yli 80 prosenttia kuluttajista tavoittaa verkossa ennen kuin yksikään on astunut liikkeen ovesta sisään.

Digijätit Google ja Facebook kilpailevat paitsi mainoseuroista, myös kumppaneista ja nopeudesta. Tässä jutussa kerrotaan Googlen vastavedosta Facebookin Instant Articlesille. Juttu on jälleen Nieman Labin laatutuotantoa.

Video on todella in tällä hetkellä, ja fiksulla yrityksellä on ainakin jonkinmoinen videostrategia osana markkinointiviestintää. Tässä on loistava yhteenveto ja benchmarkkaus viidestä tärkeimmästä videotyypistä, joita sisältömarkkinoinnissa kannattaa olla.

Artikkeli käsittelee perinteisen tarinankerronnan ja markkinoinnin välistä suhdetta: miten hyvin rakennettu tarina voi auttaa brändiäsi kukoistamaan brändiviidakossa ja kuinka hyvällä tarinalla voidaan vaikuttaa ihmisiin. Kiinnostava artikkeli, jossa on kuitenkin unohdettu perinteisestä poikkeavan tarinankerronnan mahdollisuudet brändivaikuttamisessa. Artikkelin lopun käytännöllinen yhteenveto voi auttaa jokaista brändistoryn kehittäjää. Toimii myös yritysviestinnässä.

Markkinointijohtajan rooli on jo pitkään ollut murroksessa. Datan tehokas hyödyntäminen ja teknologian huima kehitys mahdollistavat ennennäkemöttämät mahdollisuudet mitata markkinoinnin toimenpiteitä ja niiden vaikutusta liiketoiminnassa. Kompleksisessa, digitaalisessa markkinointiympäristössä oikeiden teknologioiden, sisältöjen ja jakelukanavien merkitys korostuu.

Tutkimuksen mukaan tunteet ohjaavat ihmisiä myös verkossa jakamisessa. Jos saat viestilläsi välitettyä esimerkiksi iloa, ihmetystä ja riemua, voit olla varma, että viestiäsi jaetaan eteenpäin. Kannattaa siis keskittyä riemulliseen viestintään.

Sisältö on kuningas! Natiivimainonta toimii, koska se myy idean tuotteesta tai palvelusta ilman, että se yrittää myydä itse tuotetta. Yrityksen koosta tai allokoidusta budjetista huolimatta kaikki yritykset voivat hyödyntää natiivimainontaa ja saada toimivia tuloksia parantamaan liiketoimintaa.

It's easier to tell something interesting to a person you know, than to a complete stranger. It's great that companies start understanding this and putting time and effort in engaging with customers throughout the customer journey, instead of focusing solely on the purchase phase.