Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Syyskuu tarjoaa tilaa luovuudelle, sillä moni mielenkiintoinen keksintö on julkaistu juurikin syyskuussa. Sisällöntuottajankin kannattaa pakata retkikaakaot mukaan ja lähteä etsimään brändilleen inspiraatiota ruskan täyttämän luonnon keskeltä.

Tarinoiden tehtävä on auttaa ja yksinkertaistaa, ei luoda lisää kerroksia tai johdattaa huomiota pois yrityksen tuotteiden heikkouksista. Unohda siis höpinätarinat ja keskity oleelliseen. Asiakkaat haluavat yrityksen, joka tarjoaa heille ehjän suunnitelman ratkaista ongelmansa loppuun saakka.

Sisällöntuottajalle elokuu on otollista aikaa, sillä kiireen myötä brändit voivat tarjota seuraajilleen lisäarvoa ja helpottaa töihin paluuta sekä arkea erilaisten vinkkien avulla. Tässä apua suunnitteluun!

Jos aiot vielä ennen lomia lukea yhden blogipostauksen, valitse tämä! Instagramista ja Facebookista löytyy brändeille mielenkiintoisia uusia ominaisuuksia, joihin kannattaa perehtyä loppuvuoden somesuunnitelmia pohtiessa.

Kevät on nyt virallisesti jäänyt taka-alalle, ja välillä viileistäkin keleistä huolimatta Suomen kansa viettää sinnikkäästi suuren osan ajastaan ulkona harrastusten parissa tai mökillä touhuten. Erityisesti kauniilla säällä tekemistä riittää vaikka joka päivälle, ja siksi kesäkuu onkin aktiivisten brändien kulta-aikaa.

Sisällöntuottajan näkökulmasta toukokuu ei jää pelkästään perhosten kutitteluun. Toukokuun taian voi viedä konkreettisiksi sisällöiksi monella tavalla, sillä vakiintuneiden juhlapäivien vapun ja äitienpäivän lisäksi tapahtuu paljon. Tiesitkö, että toukokuussa vietetään esimerkiksi Star Wars -päivää, palomiesten päivää ja salasanapäivää?

Brändille on tärkeää osallistua ajankohtaisiin keskusteluihin juuri omalle brändille sopivalla tavalla. Tässä puheenaiheita huhtikuulle ja esimerkki viime vuonna suurelle suomalaisbrändille tuotetusta somesisällöstä.

Ihmisen sisäänrakennetut prosessit mahdollistavat sen, että kun tuotteeseen lisätään inhimillinen piirre, aivomme surraavat mielihyvästä. Tuntuu, kuin esine kommunikoisi kanssamme, ja alitajuntamme nappaa sen talteen positiivisena käyttökokemuksena.

Kukoistavan liiketoiminnan suola on tieto. Älypuhelin on tavoittanut suomalaisten enemmistön, mutta ei jostain syystä vielä mainostajaa. Olisiko brändien jo korkea aika hyödyntää mobiilisovelluksia mobiilimarkkinointinsa suunnittelussa?

Daniel Wellington, kavereiden kesken DW, ei investoi penniäkään perinteiseen markkinointiin, vaan kauppaa kellojaan sosiaalista mediaa hyödyntäen. Somemarkkinoinnin kultapoikabrändi on kasvanut muutamassa vuodessa yli 200 miljoonan dollarin bisnekseksi. Kauniit Instagram-kuvat eivät muuttuneet itsestään miljooniksi. Kokosin tämän menestystarinan viisi keskeisintä, miljoonatuottoihin johtanutta oppia.