Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Asiakaspolulla kuluttaja kohtaa muutakin materiaalia kuin viimeisimmän kärkikampanjan monikanavainen huipputoteutus. Kenen pitäisi vastata siitä, että kaikki asiakkaan kohtaamat materiaalit, esimerkiksi käyttöohjeet tai -ehdot olisi tuotettu tukemaan brändin tarinaa, selkeästi ja hyvin kirjoitettuna?

Asiakaspolku auttaa hahmottamaan asiakkaan kokemuksen tarinan muodossa. Tämä on tarina, jota pelkkä numerodata ei voi kertoa, vaan sen muodostamiseen tarvitaan myös laadullista tietoa, jotta voidaan ymmärtää asiakkaan tarve ja potentiaaliset haasteet. Asiakaspolku on erinomainen työkalu niin brändinrakennuksessa kuin palvelumuotoilussa, ja siksi sen hahmottamiseen kannattaa panostaa.