Aller Median tuottama asiantuntijasivusto digiliiketoiminnasta, markkinoinnista, mediasta, sisällöistä, teknologiasta ja työelämästä.

Menestyvän markkinoinnin resepti:

1/3 asiakasymmärrystä ja ennakoivaa tulevaisuudenkuvaa

1/3 palveluiden rakentamista asiakastarpeita vastaaviksi

1/3 viestintää ja myyntiä. 

Kun asiakasymmärrys ja tulevaisuudenkuva on hyvin mietitty, on osuvien palveluiden rakentaminen ja hyvän kommunikaation tekeminen paljon helpompaa. Loppupeleissä palveluidesi tehtävä on parantaa asiakkaidesi elämän laatua. 

Jotta yritys voisi tarjota yhtenäisen asiakaskokemuksen sitä vaativille asiakkailleen, yhä suurempi määrä eri järjestelmiä tulee integroida keskenään, tai hoitaa kasvava määrä eri kohtaamisia samalta alustalta. Samalla sisällöt tulee pitää korkeatasoisina eli sellaisina, jotka auttavat ja inspiroivat asiakasta ottamaan kaiken irti yrityksen tarjoamasta lisäarvosta.

Tämä ei onnistu ilman, että viestissä huomioidaan kanava ja konteksti. Näiden huomioiminen ei puolestaan ole mahdollista, jos sisällöntuottajat ja tekniset toteuttajat pelaavat eri tiimeissä.

Datamassasta pitää pystyä louhimaan ja muodostamaan asiakasymmärrys. Millaisille ihmisille me haluamme puhua? Miten nämä ihmiset käyttäytyvät ja mikä heitä aidosti kiinnostaa? Data + sisältö + jakelu = parempi asiakaskokemus. Katso video!

Kuinka tärkeitä pienet sanat ja hymy palvelukokemuksen sekä mielikuvan osalta ovatkaan. Olen monesti miettinyt, että yritysten pitäisi kiinnittää todella paljon huomiota siihen, minkälaisia heidän asiakaskohtaamisissaan työskentelevät henkilöt ovat.

Jos olympialaiset ovat teknologisen ja yhteiskunnallisen kehityksen vauhdittajia historiassa, voi kai sanoa, että nykyaikana samoin toimivat autot: Kun teknologinen muutos ulottuu autoihin, on muutos usein valtaamassa montaa muutakin arjen asiaa.

It's easier to tell something interesting to a person you know, than to a complete stranger. It's great that companies start understanding this and putting time and effort in engaging with customers throughout the customer journey, instead of focusing solely on the purchase phase.