Verkko ei tappanut printtimainontaa

Printtimainonnalle on yhä merkittävää tilausta. Näin on printtilehtien lukija- ja mainosrahojen määrän hupenemisesta huolimatta. Verkkomainonta ei ole kyennyt ohittamaan printtimainontaa tehokkuudessa varsinkaan terveyteen ja hyvinvointiin liittyvissä sisällöissä, vaan printtimainonta toimii merkittävässä roolissa sekä verkkosisältöön että ostoksille ohjaamisessa.

Mainostajat ovat siirtyneet viime vuosina nopeasti ja notkeasti mainostamaan uusissa kanavissa. Mainosrahat ohjataan yhä enemmän sosiaaliseen mediaan sekä mobiili- ja onlinemarkkinointiin. M€ aikuiset -tutkimuksen mukaan Kuluttajat eivät kuitenkaan ole omaksuneet uuden ajan mainoskanavia yhtä nopeasti. Ostovoimainen kuluttaja ohjautuu edelleen ostoksille monilla aloilla paremmin printtimainonnan avulla.

Ostovoimainen kuluttaja ohjautuu edelleen ostoksille monilla aloilla paremmin printtimainonnan avulla.

Mediaympäristön vaikutus mainonnan toimivuuteen on suuri varsinkin silloin, kun ollaan tekemisissä ihmisen hyvinvointiin ja terveyteen liittyvien tuotteiden kanssa. Asiallinen ja rauhallinen, perehtymiseen soveltuva mediaympäristö – jollainen printtilehti on – antaa kuluttajalle aikaa tutustua tarjolla olevaan tuotteeseen ja vakuuttua mainoksen argumenteista.

Asiallinen ja rauhallinen printtilehti antaa kuluttajalle aikaa tutustua tarjolla olevaan tuotteeseen ja vakuuttua mainoksen argumenteista.

Tutkimusjohtaja Kristina Hännikäinen kirjoitti heinäkuussa siitä, miten ostovoimaisin kansanosa, eli yli 50-vuotiaat ovat jo tottuneet mediankäytössään digitaaliseen maailmaan, mutta silti säilyttäneet printtimedian lukemisen vahvana osana arkirutiinejaan. Samainen kohderyhmä on olennainen nimenomaan terveyden ja hyvinvoinnin mainonnassa.

Verkko ei tappanut printtimainontaa. Tehokkain mainonta huomioi molemmat, ja yhdistää sekä verkon että printin.