Nyt puhaltavat sisältömarkkinoinnin kuumat tuulet

Vaikka kesä ei ole vielä loppu, on myönnettävä, että sääkartalla on ollut tällä kertaa tylsää. Sorvin ääreen päästyäni odotan intohimoisempaa ja vaihtelevampaa meininkiä, mitä ilmojen herra on tänä kesänä ammentanut. Kiitos sisältömarkkinoinnin, lukemat lämpömittarissa alkavat vihdoin kohota.

Tulevalta syksyltä odotan huomattavasti impulsiivisempaa ja tunteikkaampaa otetta yritysten bränditarinaan ja sisältömarkkinointiin. Se, miten ja kuinka suurella intohimolla asiakkaita kohdataan, lähtee jokaisen ainutlaatuisen brändin tavoitteista: Miten toivoisimme, että brändiin liittyvät mielikuvat kehittyisivät? Entä miten haluaisimme asiakkaiden käyttäytymisen kehittyvän?

Sisältömarkkinointi piirtää nyt paksulla pensselillä, ellei jopa telalla, viivaa mediakenttään. Lukuisat yritykset miettivät kuumeisesti, miten kertoisivat brändinsä tarinan merkityksellisesti ja mielenkiintoisesti unohtamatta, että tarinan pitää samaan aikaan olla brändilleen uskottava, tehokas ja johdonmukainen.

Brändille arvokkaiden ominaisuuksien kuokkaaminen mullasta ja bränditarinan rakentaminen vaatii sisältöosaamista ja aikaa. Kypsynyt tarina löydetään useimmiten muiden avulla, ja juuri samaisesta syystä sisältömarkkinointi on tällä hetkellä markkinoinnin tärkein panostusalue.

Kypsynyt tarina löydetään useimmiten muiden avulla, ja juuri samaisesta syystä sisältömarkkinointi on tällä hetkellä markkinoinnin tärkein panostusalue.

Olen iloinen, että bränditarinoitaan miettivät yritykset ovat löytäneet meidät Allerilla. Olen huomannut, että yli 140-vuotiaan vetreä, mutta vankasti kivijalkana toimiva sisältöosaaminen sekä virkeä, uudestisyntynyt mieli toteuttaa viestisisällöistä laadukkaimmat sisältömarkkinoinnin tarinat. Sisältömarkkinoinnin ammattilaisena tärkein tehtävä on luoda merkityksellisiä kohtaamisia ja laatusisältöä, mutta ennen kaikkea luoda onnistumisen tunnetta ja kasvua asiakkaille. Laatusisällöt vaativat ikää, kokemusta ja taitoa, toimiva tarinointi heittäytymisvalmiutta.

Olemme huomanneet, että lehtitalona kasvattamamme kykymme törmäyttää tarinankerronta, uniikki digitaalinen tieto suomalaisista kohderyhmistä sekä sosiaalisen median osaaminen tarjoavat asiakkaillemme tehokkaan tavan puhutella haluttuja kohderyhmiä. Palvelujournalisimi yhdistettynä sosiaalisen median osaamiseen ja uniikkiin dataan parantaa asiakkaan tuloksia. Osaamispääoman summaaminen on monialaiselle yritykselle helppoa: Aller + Dingle + Suomi24:n data = asiakkaan parantuneet tulokset.

Aller + Dingle + Suomi24:n data = asiakkaan parantuneet tulokset

Liiketoiminnalliseen tulokseen päästään tehokkaimmin markkina-, toimiala- ja asiakasymmärryksen kautta. Kustannuksissa sen sijaan säästetään tehokkailla prosesseilla, tunnistamalla oikeat asiat ja mittaamalla sekä kehittämällä prosesseja jatkuvasti. Siksi sisältömarkkinoinnin kombolla on merkitystä.

Sisältömarkkinoinnin huippuosaajiksi ovat ilmoittautuneet niin mediatoimistot, mainostoimistot, digitoimistot kuin sosiaalisen median konsultit. Kilpailu kiristyy jatkuvasti. Me uskomme mielettömän sisällön, datan ja sosiaalisen liiketoiminnan kombomme olevan tie sekä asiakkaidemme että omaan menestykseemme. Tiedättäkö sen tunteen, kun vauhti kiihtyy?

Ihoni on muuten kananlihalla – ja se ei johdu kylmästä kesästä.

Menestystä tulevaan kaikille!

Tiedättäkö sen tunteen, kun vauhti kiihtyy?