Kuinka toimitusjohtajasta tuli ”warrior”

Muutama sana innostumisesta, motivaatiosta ja optimaalisesta vireystilasta. Niin ja raudan nostosta.

Varmaan siitä syystä että olen kirjoittanut kirjoja motivaatiosta ja innostuksesta on minulta useimmin kysytty kysymys tämä: ”No mikä sitten sinua innostaa?”.

No, minäpä kerron.

Johdan työkseni Aller Mediaa ja innostan uuteen monella muullakin alalla. Vastuuta on paljon, ja olimme juuri selviämässä vaikeiden aikojen yli. Vuonna 2015 alkoi oma energiani olla lopussa.

Silloin poikani tyttöystävä antoi minulle lahjaksi viiden kerran kortin Training for Warriors -treeneihin. TFW-treenaaminen on monipuolista harjoittelua, joka lisää fyysistä voimaa, ketteryyttä, nopeutta ja hyvää fiilistä.

Ensimmäisen treenin alku oli järkytys, sillä luulin tulleeni johonkin lahkoon enkä treeniin. Vastaanotto oli niin sydämellinen, ja salin kulttuuri ainutlaatuisen kannustava. Juuri sellainen, johon parhaat tiimit ympäri maailmaa pyrkivät.

Heti ensimmäisestä kerrasta lähtien tiesin, että tulisin jakamaan tätä innostuksen ja liikunnan ilosanomaa myös muille.

Ajattelen niin, että innostuksen anatomia rakentuu neljästä elementistä: sisäisestä motivaatiosta, vireystilasta, osaamisesta ja itsetunnosta.

Ajattelen niin, että innostuksen anatomia rakentuu neljästä elementistä: sisäisestä motivaatiosta, vireystilasta, osaamisesta ja itsetunnosta.

Sisäinen motivaatio on ulkoista monin verroin vahvempaa: tarkoitus ja merkitys ohjaavat palkkaa ja työhuoneen kokoa voimakkaammin.

Itsetunto rakentuu jo lapsuudessa, ja saa kolhuja halveksunnasta tai huomiotta jättämisestä, mutta korjaantuu arvostuksesta ja onnistumisista.

Osaamista voi helpoiten mitata, kun seuraa, mistä lähti liikkeelle, ja asettaa itselleen tavoitteita, joihin aikoo yltää seuraavaksi. Ja löytää jonkun, joka auttaa kehittymisessä ja vaatii myös silloin kun ei jaksaisi.

Sisäinen motivaatio on ulkoista monin verroin vahvempaa: tarkoitus ja merkitys ohjaavat palkkaa ja työhuoneen kokoa voimakkaammin.

Vireystila on innostuksen elementeistä helpoin, siihen voi vaikuttaa liikunnalla, levolla ja ruokavaliolla.

Treenaaminen vaikuttaa kaikkeen tähän ja ennen kaikkea kykyyn innostua ja rohkeuteen innostaa muita.

Harjoitusohjelmamme on suunniteltu niin, että lähtötasosta huolimatta voima ja hapenottokyky kehittyvät vääjäämättä. Huippu-urheilijoille luotu ohjelma on testattu ja todettu toimivaksi ja turvalliseksi.

Treeni ei vie kohtuuttomasti aikaa, sillä yksi treenikerta kestää vain tunnin, ja 3-4 kertaa viikossa riittää.

Minun kykyni innostaa ja innostua on jo riippuvainen TFW:stä, ja soisin saman onnistumiskokemuksen myös muille.

Nyt kun treenejäni on takana jo 109, voin sanoa, että olen paremmassa kunnossa kuin koskaan. Siirtelen sellaisia rautoja, etten olisi ikinä uskonut, ja olen saanut ystäviä, joita olen pystynyt siivittämään eteenpäin.

Mikään ei innosta enempää kuin mahdollisuus innostaa muita.

Kuva: TFW Konala

Pauli Aalto-Setälä on Aller Median toimitusjohtaja sekä innokas TFW-treenaaja ja valmentaja.
Training For Warriors (TFW) on yhdysvaltalaisen huippuvalmentaja Martin Rooneyn kehittämä monipuolinen harjoittelumetodi, joka lisää fyysistä voimaa, ketteryyttä, nopeutta & hyvää fiilistä. TFW-harjoittelun tavoitteena on vapauttaa jokaisen oma sisäinen taistelija – “Bring out the Warrior within”.