Kilpailu, jonka haluan voittaa

Isoille yrityksille oman tarinan uudelleenkirjoitus on harvinaista herkkua. Workshopit, joissa haastamme johdon markkinanäkemyksen, pakotamme johdon katsomaan yritystä asiakkaan silmin ja rohkaisemme vaikeisiinkin valintoihin, ovat kehittävälle johtajalle jännittäviä päiviä.

Ostaako markkina? Onko etukeno riittävä tai liian suuri? Voittaako tällä viestillä kilpailijat?

Kasvu syntyy aina näkemyksestä

Kasvuyrittäjä luo yrityksen tarinan joka päivä uudelleen. Kasvuyrityksen johdolle tarinan uudelleen kirjoittaminen on arkea. Olemme kirjoittaneet Dinglen tarinan uudelleen jo monta kertaa. Usein olemme löytäneet kasvua. Siitä olen kiitollinen.

Olemme kirjoittaneet Dinglen tarinan uudelleen jo monta kertaa. Usein olemme löytäneet kasvua. Siitä olen kiitollinen.

Kasvulle merkityksellisintä on oikeiden asioiden tarjoaminen oikealla hetkellä. Markkinaa ja asiakasta pitää kuunnella joka päivä herkällä korvalla, jotta yritys pysyy kasvun tiellä. Markkinan suhteen pitää myös ottaa rohkeasti näkemystä.

CAGR-ennusteita ja toimialakehitystä seuraamalla harvoin syntyy kaksinumeroisia kasvuprosentteja. Johdolta vaaditaan päätöksiä, joiden faktapohja perustuu näkemyksellisiin hypoteeseihin asiakkaiden tulevaisuudesta.

Markkinaa ja asiakasta pitää kuunnella joka päivä herkällä korvalla, jotta yritys pysyy kasvun tiellä.

Markkinoinnin toimiala on täynnä kilpailuja. Palkitsemme luovuutta, tuloksia, digitaalisuutta, rohkeutta, mainoksia, verkkopalveluita ja konsepteja. Kilpailuilla on tärkeä rooli asiakastyön laadun varmistajana. Ne toimivat benchmarkkeina toimialan tekijöille ja validoivat osaajien kykyjä.

Harvoin markkinointiyritys saa kuitenkaan olla mukana kilpailussa, jossa palkitaan omaa strategista näkemystä ja sen toteutusta. Tänä vuonna pääsimme edustamaan Suomea European Business Awardsin parhaan kasvustrategian kategoriassa. Olen todella kiitollinen jo tästä nimityksestä. Mukana on yrityksiä yli 30 Euroopan maasta.

Kilpailuilla on tärkeä rooli asiakastyön laadun varmistajana. Ne toimivat benchmarkkeina toimialan tekijöille ja validoivat osaajien kykyjä.

Onko luomamme Dinglen tarina poikkeuksellinen? Suoritammeko valittua strategiaa paremmin kuin eurooppalaiset keskimäärin? En tiedä, ja juuri siksi kilpailussa mukana oleminen on kutkuttavaa.

European Business Awardsissa suomalaisfirma ei ole koskaan voittanut. Tänä vuonna Suomea edustaa Dinglen kanssa mm.  Kiosked, Zeeland Family, Marski Data, 3 Step IT, Finnlines . Joko tänä vuonna olisi Suomalaisen vuoro? Äänestä.

Taustaa

Dingle on Pohjoismaiden suurin sosiaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys, joka tarjoaa yritysjohdon, myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun konsultointipalveluja mahdollistaakseen digitaalisuuden hyödyt yritysten liiketoiminnassa. Dinglen ydinosaamisaluetta ovat sosiaalisen median käytön strateginen suunnittelu, prosessikonsultointi, konseptisuunnittelu sekä sisällön ja tekniikan tuotanto.

Dingle perustettiin vuonna 2009. Toimintansa aikana yritys on ollut suunnittelemassa ja toteuttamassa yli sadan suomalaisbrändin digitaalista liiketoimintaa. Dinglen Helsingin ja Tukholman toimistoilla työskentelee yhteensä yli 50 sosiaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa. yrityksellä on sivukonttori tukholmassa. Vuoden 2014 lokakuussa Aller Media osti koko Dinglen osakekannan.

Nyt Dingle on ehdolla European Business Award – kilpailussa kasvustrategia -kategoriassa. Kilpailun tavoitteena on nostaa esiin menestyksekkäimmät ja innovatiivisimmat yritykset Euroopassa. Yhdeksättä kertaa järjestettävässä kilpailussa mukana 32 000 organisaatioita 32 eri maasta. Kilpailun toiseen vaiheeseen valittiin 678 yritystä tai organisaatiota edustamaan maataan. Suomesta mukaan valittiin 15 yritystä.

Dingle tavoittelee kilpailussa harvinaisempaa European Public Champion –palkintoa, joka jaetaan vain yhdelle. Palkinto perustuu yleisöäänestykseen. Dingleä voi äänestää täällä.