Digitalisaatio pelastaa asiakkaan turhautumiselta

Tulevaisuudessa digitalisaation voittaja on ehdottomasti asiakas. Eli kuka tahansa meistä, tavallisista tyypeistä. Digitalisaatio tekee onnistuessaan elämästämme yksinkertaisesti helpompaa ja miellyttävämpää.

​

Digitalisaatio säästää sitä, mitä eniten tarvitsemme, kaipaamme ja janoamme - aikaa. Dinosaurus nimeltään ”ajanhukka” tulee asiakaslähtöisen toiminnan ja teknologisten innovaatioiden seurauksena kuolemaan sukupuuttoon.

Turha jonottaminen vähenee radikaalisti, sillä meidät automaattisesti ohjataan dataan perustuvan analyysin pohjalta oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan. Vastassa on oikea henkilö tai robotti, joka valmiiksi tietää miksi olet tullut paikalle ja mitä tarvitset. Ylimääräisiin interaktioihin ei kulu aikaa. Odotusaikoja ei ole, sillä suurin osa asiasi käsittelystä on hoidettu etukäteen. Tuntuu miellyttävältä, sillä koet että aikaasi arvostetaan.

Dinosaurus nimeltään ”ajanhukka” tulee asiakaslähtöisen toiminnan ja teknologisten innovaatioiden seurauksena kuolemaan sukupuuttoon.

Prosessi helpottuu, jonotusajat lyhenevät

Mobiililaitteet ovat tässä tulevaisuudenkuvassa ratkaisevassa roolissa, sillä saamme tiedon niiden kautta helposti. Pystymme myös vaivatta täyttämään ne informaation aukot, jotka nopeuttavat prosessia kohdallamme.

Jonottaminen myös tuntuu lyhyemmältä, sillä varsinainen jonotusprosessi on alkanut huomaamattamme jo aiemmin. Lisäksi pystymme käyttämään jäljellä olevan jonotusajan paremmin hyödyksi tai muuten vain itselle mieluisalla tavalla. Hauskaa voi olla Poliisin passijonossakin, sillä virikkeet ja ystävät kulkevat aina mukana. 

Vastassa on oikea henkilö tai robotti, joka valmiiksi tietää miksi olet tullut paikalle ja mitä tarvitset. Ylimääräisiin interaktioihin ei kulu aikaa. Odotusaikoja ei ole, sillä suurin osa asiasi käsittelystä on hoidettu etukäteen. Tuntuu miellyttävältä, sillä koet että aikaasi arvostetaan.

Vastassa on oikea henkilö tai robotti, joka valmiiksi tietää miksi olet tullut paikalle ja mitä tarvitset. Ylimääräisiin interaktioihin ei kulu aikaa. Odotusaikoja ei ole.

​

Kehittymistä ihmisenä

Myös valinnan vaikeus helpottuu, sillä tietoon pohjautuen on helpompi tehdä päätöksiä. Et jää murehtimaan päätöstäsi, sillä tiedät, että tavoitteidesi kannalta se oli saatavilla olevan tiedon valossa paras mahdollinen ratkaisu. Säästät myös runsaasti aikaa vaihtoehtojen etsimiseltä, sillä älykkäät ohjelmat osaavat tuoda ne eteesi helposti ymmärrettävässä muodossa.

Tulevaisuudessa osaat myös käyttää aikaasi paremmin. Olet tietoisempi siitä, mihin aikaasi kuluu niinä päivinä, kun tunnet että et ole saanut mitään aikaiseksi. Aktiviteettien mittaus ja raportointi tapahtuu automaattisesti. Tämän on tarkoitus auttaa sinua kehittymään ihmisenä.

Olet tietoisempi siitä, mihin aikaasi kuluu niinä päivinä, kun tunnet että et ole saanut mitään aikaiseksi. Aktiviteettien mittaus ja raportointi tapahtuu automaattisesti.

Työelämässäkin menee miellyttävämmin, sillä osaat allokoida aikaasi eri projekteille ja työsuoritteille paremmin. Opit päivä päivältä paremmin priorisoimaan asioita ja johtamaan itseäsi. Inhimillisiä resurssejasi menee vähemmän hukkaan, ja se tuntuu hyvältä. Sinulle jää enemmän aikaa annettavaksi niille asioille, joita rakastat.

Samaan aikaan yrityksissä asiakaslähtöiset liiketoimintamallit ovat tehneet toiminnasta kannattavampaa ja muuttuneet prosessit ovat tehostaneet toimintaa.

Hyvinvointi työpaikoilla lisääntyy, sillä työ ilman turhautumiskokemuksia koetaan merkityksellisemmäksi. Digitalisoituneen yrityksen osakkeenomistajana nukut yösi paremmin, sillä liiketoiminta luo arvoa asiakkailleen ja omistajilleen enemmän kuin koskaan.

Inhimillisiä resurssejasi menee vähemmän hukkaan, ja se tuntuu hyvältä.

comments powered by Disqus