Tulevaisuudessa, kun data oikeasti kulkee asiakkaan mukana, potilas ja eri asiantuntijat käyvät aiempaa aktiivisempaa keskustelua ihmisen kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Mitä tapahtuu terveydenhoitoalalla, kun EU:n tietosuoja-asetus GDPR astuu voimaan? Aavan markkinointi- ja viestintäjohtaja Minna Hoffström pohtii dataa ja terveydenhuoltoa.   Lue juttu

Kesko seuraa nykyisin päivittäin, miten kauppiaat hyödyntävät heille tarjottuja datalähteitä. Viimeisen vuoden aikana jokainen K-kauppa on luonut datalähteiden pohjalta oman kauppakohtaisen profiilinsa ja strategiansa. ”Kauppiailta saatu palaute on todella rohkaisevaa”, Keskon data-analytiikasta ja asiakasdatasta vastaava johtaja Minna Vakkilainen iloitsee.  Lue juttu

Suomalaisyritykset ovat tällä hetkellä hyvin eri kehitysvaiheissa datan hyödyntämisessä. Edelläkävijäyritysten ohella suuri osa tuskailee edelleen liikkeelle lähdön kanssa. Näiden yritysten on hyvä muistaa, että kaikkea ei tarvitse tehdä yksin. Dataintensiivinen liiketoimintaympäristö on yhteisöllinen, muistuttaa Data Masters -ajatushautomon puheenjohtaja ja Aller Median kaupallinen johtaja Hannaleena Koskinen.  Lue juttu

​​​​​​​Suomi 100 -juhlavuosi ja jokavuotiset hyväntekeväisyyskampanjat tarjoavat markkinoijille helpon keinon tuoda kulttuuria ja välittämistä yritystensä brändiviestintään. Unohdetaanko kampanjoissa ja liiketoiminnassa kuitenkin todelliset, merkitykselliset tarinat, kysyy Jussi Ylävaara.  Lue juttu

The customer is not just a concept that somehow magically makes your company succeed. If customer orientation is just talk in your corporate culture and cannot be seen in daily operations, you’re missing out on its true meaning. The time for empty rhetoric is over. So: listen, be committed and serve the customer!  Lue juttu