"Vuorovaikutusosaaminen on yksilön lisäksi myös organisaation tärkeintä pääomaa, sillä kaikki uusi syntyy vuorovaikutuksessa. Jos avointa ja aktiivista vuorovaikutuskulttuuria ei ole, organisaatio polkee paikallaan eikä kykene uudistumaan." 

Työnantajabrändi on yrityksen liiketoiminnan elintärkeä ainesosa, silti siihen kiinnitetään monissa yrityksissä luvattoman vähän huomiota. Kilpailu parhaista työntekijöistä käy kuumana, ja jokaisen yrityksen pitäisi huolehtia, että imago työnantajana ja kuva organisaatiokulttuurista näkyy oikealla tavalla ulospäin.

Jokainen iso pelaajasiirto on nykyään potentiaalinen vaikuttava markkinointikampanja. Muutkin firmat kuin urheiluseurat voisivat ehkä hyödyntää “työntekijäsiirtoja” vahvemmin. Mitä jos otettaisiin uudesta osaajasta kaikki irti, ja tehtäisiin uudesta työntekijästä etupainotteisesti videohaastatteluja ym. kiintoisia esittelyitä?

Rekrypolku kannattaa laittaa kuntoon, sillä on suora yhteys brändimielikuvaan ja parhaimmillaan myyntiin. Jenkkimarkkinoilla tehdyn tutkimuksen mukaan 69% ostaa todennäköisemmin yritykseltä, ja jopa 75% on valmis hyväksymään 5% odottamaansa matalamman palkan, mikäli kokemus työnhakuprosessista oli hyvä.

Työnantajamielikuvaa LinkedInissä rakennetaan tuomalla esiin yrityksen henkilöstö ja sen osaaminen. Parhaat osaajat eivät halua työskennellä yrityksessä ja tiimissä, jossa he joutuvat vetämään muita perässään. Suomen verkostoitunein henkilö ja LinkedIn-ekspertti Tom Laine paljastaa, että Suomestakin löytyy LinkedIn-profiileja viilaavien haamukirjoittajien ammattikunta.  Lue juttu