Erilaisten äly- ja IoT-laitteiden yleistyminen herättää täysin uudenlaisia datan hyödyntämiseen liittyviä kysymyksiä. ”Tämä on herkkä paikka kuluttajalle. Operaattoreilla voisi tulevaisuudessa olla isompi rooli datan hallinnassa ja dataan liittyvän informaation välittämisessä ihmisille”, Elisan data ja analytiikkajohtaja Turkka Koivu sanoo.  Lue juttu

Tulevaisuudessa, kun data oikeasti kulkee asiakkaan mukana, potilas ja eri asiantuntijat käyvät aiempaa aktiivisempaa keskustelua ihmisen kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Mitä tapahtuu terveydenhoitoalalla, kun EU:n tietosuoja-asetus GDPR astuu voimaan? Aavan markkinointi- ja viestintäjohtaja Minna Hoffström pohtii dataa ja terveydenhuoltoa.   Lue juttu

Kesko seuraa nykyisin päivittäin, miten kauppiaat hyödyntävät heille tarjottuja datalähteitä. Viimeisen vuoden aikana jokainen K-kauppa on luonut datalähteiden pohjalta oman kauppakohtaisen profiilinsa ja strategiansa. ”Kauppiailta saatu palaute on todella rohkaisevaa”, Keskon data-analytiikasta ja asiakasdatasta vastaava johtaja Minna Vakkilainen iloitsee.  Lue juttu

Internetin aikakaudella kasvaneille datanatiiveille tieto on ollut koko ajan saatavilla. Osaavatko kaikki kuitenkaan hyödyntää tätä valtavaa tietotulvaa tarpeeksi? Dinglen Digital Media Planner Johanna Tolonen kertoo, miten dataa oppii analysoimaan.  Lue juttu

Miksi globaali terveysjätti GE päätti tulla Suomeen ja pystyttää tänne ison terveysohjelman? Tämä kysymys suomalaisten kannattaa kysyä itseltään synkkyyteen vajoamisen kynnyksellä. Suomella on monia hekumallisia mahdollisuuksia nousta tuhkasta. Yksi niistä on terveysala.  Lue juttu

Mobiilimarkkinoille julkaistaan tuhansia uusia pelejä joka viikko. Miten pelaajat saa oman pelin äärelle, ja pysymään sen parissa? Jos käyttäjä kokee pelin liian vaikeaksi tai bugiseksi, hän häipyy takuuvarmasti. Datan analysointi auttaa, mutta ovatko pelitalot suvereeneja datan hyödyntäjiä?  Lue juttu