Kesko seuraa nykyisin päivittäin, miten kauppiaat hyödyntävät heille tarjottuja datalähteitä. Viimeisen vuoden aikana jokainen K-kauppa on luonut datalähteiden pohjalta oman kauppakohtaisen profiilinsa ja strategiansa. ”Kauppiailta saatu palaute on todella rohkaisevaa”, Keskon data-analytiikasta ja asiakasdatasta vastaava johtaja Minna Vakkilainen iloitsee.  Lue juttu

"Suomalaisyrityksistä 86 prosenttia on määritellyt digitalisaation yhdeksi tärkeimmistä strategisista tavoitteistaan." "Vain 12 prosenttia yrityksistä hyödyntää tehokkaasti asiakasdataa."

Nykyaikainen online markkinoija ei ole enää kapeakatseinen vaihtoehdoista valitsija, vaan lean-henkisesti ajatteleva kehittäjä. Datakohdennusmahdollisuuksien viidakossa vain harva osuu ensiyrityksellä täyteen kymppiin. Mitä enemmän faktaa ostavasta kohderyhmästä on valmiina, sitä osuvampia onlinemainonnan kohderyhmiä on mahdollista rakentaa.  Lue juttu